Istället för att plugga...


Nyduschad och allmänt seg sitter jag här och försöker ta tag i mina studier.
Mitt specialarbete ska vara inlämnat om en vecka och jag det enda jag har kladdat ner på papper är ett ömkligt försök till en inledning.
Målet jag har satt upp för eftermiddagen är att jag ska ha börjat med strukturen iaf.
Kanske sparat ner ett dokument med namnet "specialarbete".
Helt med någon form av innehåll. Mer än bara bla bla bla.

Det har varit en seg vecka i skolan, inte lärt mig något nytt och utvecklande utan mest kollat på klockan.
Några salongsdagar och några praktiska prov.
Känns kul att förlora 25% av den ursprungliga inkomsten till detta...

I fredags var det tjejkväll med middag och annat gott.
Alexandra och Ronita tittade förbi med lite alkoholhaltiga drycker så fort ovädret dragit förbi.
Det är ganska mäktigt att stå på balkongen och se det hela braka ut.

image247


  

Trevligt var det iaf, trots att jag var trött som en hund och skulle krypa upp för att ta mig till skolan morgonen efter.

Lördagen avverkades väldigt snabbt och jag behövde inte vara med efter lunch då jag är så klipsk och fattar allt redan på första försöket... :)
Så jag spenderade resten av dagen hemma, pysslade lite, försökte mig på att laga en turkisk rätt (som jag blivit bjuden på hemma hos en kompis för länge sen) med endast hennes påtryckningar om att det är väldigt lätt i ryggen. Inget recept i sikte där inte...
Så jag hackade och grejjade och det puttrade och luktade gott så helt fel ute var jag nog inte.
Gott blev det, men inte i närheten så gott som när hon gjorde det.

image251

image253

Jag har läst väldigt mkt den senaste tiden, det fungerar superbra nu när jag åker så mkt tåg!
Någon jag verkligen kan rekomendera är Anna Gavaldas " Jag skulle vilja att någon väntrade på mig någonstanns", en bok full av små noveller som man blir alldeles kär i!
Paulo Coelho får en som alltid att fundera lite extra över sitt liv, denna gång i "11 minuter", och just nu läser jag "Parfymen". Jag har inte sett filmen, tänkte läsa boken först, så vi får se hur den tar sig...

image254

Kommentarer
Postat av: Tess

du den där grytan såg ju grymt god ut.. fan va hungrig jag blev! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback