Älskade Syster.

Man inser först när ens lillasyster tar studenten att tiden har flugit iväg.
Man börjar fundera på vad man själv gjort sen gymnasietiden och om man är där man trodde man skulle vara vid (nästan) 23 års ålder.
Och jag kommer inte fram till något.
Hade jag inga planer? Har jag bara följt med strömmen?

Hur som helst.
Studentplakat.
Hur gör man ett? Utan att göra det lätt för sig och skicka in ett gulligt/fult/genant foto på den blivande studenten till närmsta fotobutik.

Jo.
Man pysslar!

Steg 1: Rätt underlag.

Steg 2: Hitta ett lämpligt kort.
Ett kort du inte får skit för att du valde, då systern/brodern får utbrott på dig efter att ha spenderat alldeles för många "inför-studenten" kvällar på fyllan och ha intagit alldeles för många champangglas med en enstaka jordgubbe morgonen till ära...

Steg 3: Tema.
Vad är det för speciellt med den här människan? Egentligen? Hitta det som gör att ditt plakat får det lilla extra.

Steg 4: Låna allt du kan hitta på jobbet
I mitt fall anvädes skrivaren flitigt, testa olika fonter, storlekar m.m. så kommer plakatet att ryyyka av profisionellt utfört arbete.

Steg 5: Klipp och klistra!!

Steg 6: Bli jättemissnöjd med vad som nu ser ut som ett hopkok av allt möjligt, nått som en 3åring skulle ha gjort bättre.



image135
image136
image137

Nu har hon tagit studenten iaf, och jag har varit så stolt och jag har grinat så mkt att det är sanslöst.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback