Working Girl


Ljudet av dom 10cm höga klackarna överröstade nästan de tunga lastbilarna som trafikerar vägen utanför mitt jobb när jag kom trippandes från ÖB med min nyinförskaffade verktygslåda.

Kontrasten var slående.
Så slående att jag fick kommentarer av kostymbyxorna som tydligen inte kände sig tillräckligt manliga längre.
Trots att jag har klänning. Och heels.
Värsta tjejiga tjejen.

Men jag har en fet verktygslåda.

54118-114

Dom har endast sina fancy mappar innehållandes viktiga papper och annat joxx.
Portfölj och slips. Blankt och polerat.

Precis som min verktygslåda ska förbli. Blank och polerad.
Väldigt tjejigt. Eller pedant.
Whatever.
Macho var det iaf.

Nu ska man fylla den bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback