Gemenskap


För tillfället står tiden stilla.
Armar rör sig, jag blinkar och jag sväljer.
Men hjärnverksamheten är nog nästan nere på noll.

Vissa saker måste göras.
Tvätttiden måste användas då korgen nästan är överfull, och mat...ja man måste ju även äta.
Allt går på rutin, allt för stora förändringar orkas inte med just nu, vill bara överleva tills dess att jag åter igen får krypa ner under täcket och blunda.

Helgen har ändå behandlat mig väl.
I fredags blev det middag med drinkar (alt drinkar med middag) tillsammans med några tjejer från jobbet.
Vi bröt vissa barriärer som vi tidigare inte har brutit och känner nu varandra lite intimare.
För som alltid när det vankas tjejmiddag så kan man inte undvika ämnet sex.
Det innehåller verkligen allt. Och det binder oss samman.
Fiaskon, Obehag och diverse tanskestimulerande scenarion som gör att vi känner varandra lite mer på djupet.
Alltid underhållande.



Igår samlades ett gäng klasskompisar med diverse tillbehör (sånna som jag) för att se på schalgerfinalen och det är ju också ett ypperligt tillfälle att inta alkoholhaltiga drycker.
Nog för att när Ukrainas bidrag äntrar scenen undrar man om man inte fått tillräckligt eller om det verkligen var så bisarrt....
Sjykgumnasterna är ett trevligt gäng, mkt av den åsikten står till grund av att dom gång på gång låter mig delta i deras festligheter men också för att dom bjuder på underhållning i form av Tommy Körbergs "stad i ljus".
Varje gång.
Det är allsång och ståiringochkramaomvarandra, alla gungandes åt olika riktningar.
Det är stämning och gemenskap.
Galenskap.

Men sånt behöver man.
Särskillt när Sverige bjuder på The Ark och vi ändå inte lyckas kamma hem några poäng.
Skandal.
Bojkott till nästa år.
Jag menar, hallå????



Jag är för trött för att vara tillräckligt upprörd just nu.
Återkommer kanske med mer om det senare.
Måste laga mat. Äta. Samla energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback