Bland puts och damm.



Så där, då var vi igång igen.

I onsdags efter att ha grinat ögonen röda vid dagens slut på jobbet släpade jag ett X antal väskor mot Borlänge.

Dagen efter var det bara att sätta igång.
Tapeter har rivits i matrummet och i hallen spacklas det för fullt.
En gammal lägenhet med gamla tapeter betyder mkt underarbete, men det kommer bli så bra.

Är sjukt fokuserad medans jag jobbar, det enda jag tänker på är min välförtjänta semester till jul.
Jag vill kunna åka till och totalt koppla av med vetskap om att lägenheten är färdigrenoverad när jag kommer hem.

54118-323

En rolig reflektion igår var att jag och Jonas (helt oplanerat, lovar) lyckats matcha varandra i svart och vitt.
Jonas i vita arbetsbyxor,linne och keps. Jag i svart dito.
Vi kände oss nästan som ett gammalt pensionerat par som köpt matchande träningsoveroller.
Fast i olika färger.


Vardagrummet        Kök                             Kök


Matrum             Matrum             Sovrum           Badrum 


Matrummet som snart är färdigt att målas och tapetseras

Målet denna vecka är att måla både hall och matrum, något som ser ut att lyckas, förhoppningsvis hinner jag få upp tapeten som ska sitta som fondvägg i matrummet också.
Målet ser ut att kunna nås iaf, allt förarbete kommer vara klart ikväll och färg och div saker ska inhandlas.
Så det är bara för mig att börja kladda på imorgon.

Till helgen blir det nog inte allt för mkt gjort då vi ska på en bröllopsfest på lördagen, ska bli riktigt kul!
(Det är Micke & Erika som vi var på namngivningsfest hos i somras som nu ger oss en riktig bröllopsfest då dom överaskade oss med att gifta sig på samma fest.)
            
Nej nu ska jag ta och klä på mig lite renare kläder, Jenny ska bjuda på lite te och jag kan ju inte gå till med spackeldamm i håret.

Puss.

Kommentarer
Postat av: Tess

Åååååhhhhhh! Äntligen lite bilder! :) Det blir nog skitbra sen när ni är klara. Du får uppdatera med fler bilder sen.. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback