Dagen efter.

 

Det var en alldeles för rolig fest.
Asgod mat, ännu godare tårta.

Och det var nån mystisk person som ständigt fyllde på mitt glas med rödvin...
Mystiskt.

Raggade upp ett flertal äldre män (inte riktigt som det låter) som verkade kunna bugga (som det såg ut) för det ser så jäkla roligt ut!
Så några fler snurrar än vad som man egentligen skulle klara av blev det och jag blev även av med en ring mitt i centrifugeringen.

När vi vid halv tre tiden ville åka hem var tydligen varje taxi i staden minst 30min bort, så då bestämde vi oss för att gå.
Jag iförd dessa!!!


5km i snö, 10cm över markytan, kort klänning och en tokfull tjej som klängde på mig halva vägen (kan ju säga att var blev grinig på hennes kille som av någon anledning gick väldigt fort och lämnade mig i sticket) gjorde sitt för mina stackars fötter så sista vägen trampades snön upp av mina strumbyxbeklädda fötter och lycka! Det var så skönt!
(tjejen och hennes kille tappade vi på vägen)
Jonas envisades med att han skulle bära mig, men klok som jag är resonerade jag att det skulle göra mkt ondare att åka i backen från den höjden än från min egen.

Sagt och gjort.
Klarade mig hela vägen hem utan att ramla (trots alla riskfaktorer) men utanför porten, lycklig som ett barn över att äntligen vara hemma gled skorna lite väl långt ifrån gången upp till huset och en helomvändning var mer än skorna kunde klara av, så högra höften värker än idag.
Trots frånvarandet av synliga blåmärken.

Somnade lycklig efter en halvtimme lång,  uppvärmande dusch kl 4 på morgonen...

Kommentarer
Postat av: Tess

Ja, jag tyckte oxå om det sovloftet :) Lycka till med renoveringen.. (väntar spänt på förvandlingen!) kram på dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback