Avsked.


Så nu sitter man här.
Fokuserar.
Repeterar mitt mantra, om och om igen för mig själv.

"Det är vackert väder ute
Jag kommer äntligen få bo tillsammans med min älskling igen
Jag är snart klar med min utbildning, kanske får ett nytt jobb inom det!
Thailand är inte långt borta nu

Lägenheten kommer bli så fin när den är klar"

Allt för att inte tänka,
"Idag är det sista dagen på mitt jobb i uppsala, tillsammans med mina underbara kollegor"

Det fungerar inte.
Jag är (som ni kanske märkt) en väldigt känslosam människa, och för att klara av den här dagen utan att börja grina kommer jag att behöva ta till det tunga artelleriet.
Så jag försöker tänka som Jonas när han satt upp ett mål och försöker klara det.
Istället för att tänka eller känna efter hur jobbigt det är så ser han framför sig allt det bra som kommer med det.
Och så gör jag idag.

Får se i em om mina darlings lärt känna mig under den här tiden och bjuder på tårta...

Kommentarer
Postat av: smilegull

Hello klasskompis! Jag hoppas du får tårta idag!
Det är helt ok att gråta- se bara till att ha vattenfast mascara ;)
Saknar er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback