Betnér


Helgen har som vanligt gått i raketfart.
När jag tänker tillbaka några veckor känns det som att allt bara flutit ihop.
Tidsperspektivet är helt förvridet och jag vet inte vad som var när.

I Fredags var vi på Magnus Betnér efter att ha snurrat runt i Falun i jakt på ett kvällsöppet fik.
Till min besvikesle och totala frustration (jag var sjukt arg) så fanns det inte ett enda!
Det är ju helt sanslöst! Vansinnigt kasst!
Hur kan en stad på allvar inte ha ett enda café som är öppet efter kl 18?
Menar dom allvar?

En kompis till Jonas försökte skämta till det hela och menade på att fiken inte går runt kvällstid på helgen pga att kl 18 en fredagskväll är alla redan fulla.
Och genast blev jag lite räddare.

Jag var så grinig att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Stackars Jonas.
Gjorde sitt bästa och ändå blev det kajko. (Det var faktiskt hans uppgift att kolla upp om det fanns några, men resultatet av den efterforskningen är en helt annan historia)

Men så fort jag fått lugna ner mig och skratta bort eländet så förvandlades det till en lyckad kväll!
Betnér var riktigt bra och det var skönt att få skratta av sig lite.
Han slog ner på allt och alla, men oftast på sånt som faktiskt är helt sjukt i vår nutid.
Levererade många tankeställare och skrattet stannade i halsen några gånger.
Men det är en smart kille. Helt klart.
Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Ronita

Jag tror inte att det finns ett fik i skell heller som har öppet efter 18...

Det e bara i storstan dom har öppet längre än bolibompa..haha! ;)

2007-10-16 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback