Matmattematiken.

Idag har jag receptionstjänst, 2h en Lördag.
Min första Lördag faktiskt. Dödens timmar ska man kanske döpa om dom till.
Det är inte ett endaste pass medans jag står här, utan det är bara några tappra själar som ska gymma lite.
Så tystnaden är total.
Eller vad man nu brukar säga.

En timma kvar innan jag får gå hem.
Äta.

För jag har märkt att äter man inte tillräckligt ofta så vill man spy.
Även fast jag aldrig gör det. Men känslan finns där iaf.
Och ibland vill man spy även fast man just har ätit, eller det luktar mat. och man ska få äta alldeles strax.
Så det är liksom pest eller kolera.

Men jag som aldrig varit spec duktigt på att äta var tredje timme eller vad dom nu säger ska vara bra, har vissa problem med att få i mig mat typ hela tiden.
För det är inte behagligt att vara mätt hela tiden.
Men man vill ju inte heller må illa.

Så det här har jag märkt fungerar:
Morötter - går att gnaga på typ hela tiden utan att man blir mätt.
Bröd utan pålägg - luktar inget
Kräm - glider lätt ner
Havrefras med mjölk - så tänderna får arbeta lite

Man hittar som sina knep.
Stackars Jonas bara, han får laga mat varje dag utan att jag sen kan äta av det.

Men det borde väl ge sig snart kan jag tycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback