När otillräcklig är ens andranamn.

Jag har varit så trött att jag inte ens orkat skriva nått den senaste tiden.
Har tagit mig en vända hit och kollat läget för att logga ut igen utan att ha ventilerat mig.

Världen har snurrat lite extra fort den senaste tiden och det känns som att det är alldeles för mycket jobbiga saker som händer runt omkring mig, saker som jag inte kommer att nämna här i detalj då de inte har med mig att göra.
Men det betyder inte att det påverkar mig.
Nej, det handlar om människor som jag bryr mig väldigt mycket om och det gör väl det hela alldeles för jobbigt istället.
För det är inget som jag kan göra för att påverka det hela.
Jag kan bara finnas där och lyssna och ge mitt stöd. Och känna mig otillräcklig.

Och det är så många som mår dåligt nu, är det årstiden? Samlas allt helvete på hög?
För att explodera på samma gång?
Sprickor som blir större och större, lagas med snabbtorkande lim för att vid nästa påfrestning nästan brista.

Man vill dra ner mössan över öronen och bara blunda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback