16:25

"Hej! jag har fått mitt kort från er nu med en kredit på 5000kr, när kan jag börja använda det?

"-Så fort du har fått kortet är det färdigt att användas"

"Måste jag inte sätta in 5000kr först?"

"-...Nej, det finns ju en kredit på 5000kr på ditt kort, handlar du får du en faktura på det nästa månad"

"Va? Det har jag aldrig hört talas om, då måste ni ha ett väldigt speciellt kort. Säkert att jag inte måste sätta in något innan?"

"-...Nej, en kredit är ju en summa pengar som du lånar av oss"

"Jaha, då vet jag. Tack"


Den här människan var född på 60-talet.
Behöver man fundera så mycket på varför människor hamnar i skuldträsk?
Dom vet ju inte ens vad för papper dom skiver på!!!!
Och ja, detta hör vi ofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback