Gravidyoga

Visst.
Jag går eller cyklar fram och tillbaka till jobbet varje dag.
En bra dag tar jag även en promenad om Jonas tvingar mig, eller om jag är på ett sådant humör.
Jag har blivit så lat. Och till mitt försvar får jag faktiskt väldigt ont i höfterna efter längre strapatser.
Men nått måste jag börja göra.
Den ökade blodmängden och vikten gör sig faktiskt påmind, minns inte när jag var så andfådd över att ha gått i några trappor sist.

Så jag har beställd en dvd med gravidyoga, ambitionen är att jag ska göra det här någa gånger i veckan iaf.
Jag har kläder, jag har en matta och snart även en dvd.
Svåtr att skylla ifrån sig på en massa saker när jag har allt jag behöver hemma....


Nu kan du träna gravidyoga hemma med vår nya träningsdvd. Din yogalärare är Karin Björkegren och hon guidar dig genom olika yogapass och övningar speciellt anpassade för dig som är gravid.

Det här innehåller filmen:

  • Vad är gravidyoga
  • Att tänka på
  • Ställningarna
  • Vad säger barnmorskan
  • Andningspass, 15 minuter och 5 minuter
  • Bäckenbottenpass, 10 minuter
  • Yoga 50 minuter
  • Yoga 30 minuter
  • Yoga 15 minuter
  • Avslappning 10 minuter

Här beställde jag den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback