Ett brutet löfte.


Fem minuter innan arbetsdagens slut, ett mms anländer.

Kan inte hålla mig borta från det babe! Köpte en dosa idag! Ett jävla gift de där!

"Kan inte hålla mig borta från det babe! Köpte en dosa idag! Ett jävla gift de där!"

För det första: Tack.
Efter en vidrig arbetsdag, det visste du, levererar du en nyhet som du vet kommer göra mig vansinnig.
Tack.

Kokade hela vägen hem på cykeln. Tur för dig att du inte var hemma just då.
Och har du hittills inte fått smaka på mina graviditetshormoner kan jag ju lova dig att du kommer få smaka på dom idag.

1. Jag hatar snus. Det luktar illa, smakar illa och ser för djävligt ut.
2. Du blir grinig när du inte tar snus regelbundet = snus inne jämt.
3. Det är giftigt och ohälsosamt.
4. Din pappa har haft en hjärtinfarkt och du har högt blodtryck.
5. I flera år har du sagt att du ska sluta när vi väntar barn - hallå? Ser du magen??
6. Du slutade i december, har redan varit snusfri i över ett halvår!
7. Jag lägger gladeligen undan alkohol, mat och läkemedel och andra nöjen som jag inte får delta i pga att vi väntar     barn. En uppoffring? Är det så jävla svårt?
8. Tillägg till 7:an, kroppen. Fattar du vilka påfrestningar VI utsätter MIN kropp för?? Ditt sug efter nikotin kan du stoppa upp där solen inte skiner!

Men allt det här var igår.
Jag var ett åskmoln. Jävligt arg och besviken. Ringde syrran och svor.
Tänkte på att alla kommer att skylla på mina hormoner och att det var för djävligt. men fel har ni, tack vare dom behärskade jag mig så att jag inte skulle bli beskylld för just detta.
Hade jag varit ogravid hade helvettet brutit lös!
Ett löfte är ett löfte, oviktigt för er kanske men viktigt för mig!

Och när man efter timmar av disskutioner och tjurande endast får till svar:
"Jag vet att du är besviken/Jag är inte stolt över det och bläbläblä", men inte ett enda "Så dum jag var, jag har ju lovat, så klart jag inte ska börja igen" blir jag helt tom i huvudet.
Är han seriös??

Men det var han inte.
Vid nio tiden tänkte han till lite och åkte och köpte en dosa nikotinfritt snus.

Så glöm att jag i framtiden kommer tillåta fest snusande.
Det var nämligen ett av försvarstalen (jo, helt seriöst).
"-Jag har festsnusat så mkt att jag åkte dit igen."
1. Dom gånger vi har festat det senaste halvåret kan väl räknas upp på min ena hand.
2. Jag har alltid sagt att du kommer trilla dit igen pga det, men neeeeeej... "-Jag klarar det"
3. Du har jobbsnusat och nu klarar du inte av att dölja det hemma längre din drummel!

Ursäkta för min novell. Behövde vräka ur mig lite.
Nu ligger som sagt en dosa nikotinfritt hemma.
Och husfriden är återställd.

Kommentarer
Postat av: Alex

Holy moly, inte populärt..

2008-07-16 @ 12:29:13
Postat av: Sandra

Icket! Morr var nog det lugnaste ljud som kom ur min strupe!

2008-07-16 @ 15:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback