Mattrakasserier

Som gravid är man inte längre en människa som tycker om mat.
Man är bara gravid.

Man kan inte längre prata om mat utan att få välmenande flin tillbaka och en knuff i sidan med en "rolig" kommentar.
Hallå?
Jag åt mat och uppskattade den även innan jag fick lov att dela näringsinnehållet med en inneboende.

Och dum är man.
Subway har till mitt nöje öppnat här bredvid och då ingen här tydligen ätit dät tidigare så bistod jag med min visdom.
Och sen dess har jag vaaaaaarje dag fått höra:
"hö hö hö, har du varit på subway idag sandra?"
En liten broschyr ligger på fikabordet och:
"hö hö hö, är det du som varit på subway sandra?"

Jag har inte varit på subway!
Kan inte den skydlige träda fram så jag slipper dessa påhopp?


Det var det lunchnöjet, nu får jag nöja mig med att åka dit i skymningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback