Grand Mal


Just nu är jag påtvingat pigg.

Sen i Tisdags har jag spenderat min dyrbara tid inom Huddinge sjukhus väggar.
Fick ett krampanfall på skolan, något som kan vara epilepsi, men det är inte bekräftat än.

Satt och arbetade med min kund, precis när min lärare kom förbi och skulle kolla hur det gick kom den välbekanta värmekänslan sköljandes över mig.
Jag kände att nu svimmar jag, så jag hann lägga ifrån mig mina grejjer och varna min klasskompis som satt brevid, sen sjönk jag ihop.
När jag väl hade fattat att jag inte låg i min egen säng utan faktiskt på den brist där min kund hade legat kom jag ihåg att jag hade svimmat, ingen stor grej tänkte jag.
Tydligen hade jag börjat krampa och tugga fradga, så jag kan nog inte klandra dom att dom blev skraj när dom fick se en live show av exorcisten.

Sjukt obehagligt.

Så jag åkte till vårdcentralen och blev vidareskickad till Huddinge sjukhus.
Har gjort lite tester, röntgats osv så nu är det bara att vänta på svar.

Även om jag inte har epilepsi så har jag tydligen en sänkt kramptröskel.
Vilket gör att jag lätt kan svimma och börja krampa, men jag ska börja äta medicin för att höja den där "tröskeln", s det blir nog bra.
Bara man får lite koll på det och vet vad det är för nått och vad det beror på.

Känns ju inte allt för lockande att krampa ihop så där på t-centralen el dyl.
hua.

Nej jag är sjukt trött.
Fick inte sova inatt pga att jag imorse fick genomgå en sömnstudie, och jag har inte kunnat sova igen dom timmarna ordentligt än, hela sömnrytmen är helt rubbad.

Längtar tills Jonas kommer med glass och utlovad fotmassage!

Kommentarer
Postat av: Tess

HEJ GUMMAN! Skönt att höra att du är hemma igen, hur är det?? Hela klassen har varit så oroliga för dig. Vi har pratat om dig varje dag. Skönt med lite ompyssling i helgen då. Själv blir det lugnt ikväll, ska ju provjobba på salongen imorrn :) Lite pirrigt. Ha det så bra så hörs och ses vi! Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback