Min nya kärlek.


Kan ju börja med att säga att Sophie Ellis-Bextors
nya album har spelats varmt, men det är inget emot den enorma hetta som varit den senaste veckan har bidragit till att tvättkorgen svämmat över till bredden på nolltid.

Fredagen bestod av att åka fram och tillbaka mellan sthlm och uppsala flera gånger om.
Allt för att hinna hämta ut min cykel och och tillbaka för att gå ut med Ronne och toka oss så där som bara vi kan.
 


 Ronne visade prov på sin styrka (hon har tydligen börjat gymma), då hon satt i nästan 10 minuter för att försöka få upp en skruvkork...



Och efter att ha fått upp alldeles för många skruvade korkar började vi vår resa in till stan.
En resa som slutade i ett evigt köande och för att tillslut hamna på ett helt annat ställe än vi till en börja planerat.
Men det var en astrevlig kväll, och när man vid två tiden lämnade kalaset för att sussa lite innan skolan började igen ville man inget annat än att bara stå ute och andas.
Det var så varmt ute! Jag är är förälskad i sommaren.
Helt galet, vansinnigt kär.


Lördagskvällen spenderades på en filt i solskenet tillsammans med Ame och några av hennes klasskompisar.
Det dracks lite vin, åts en massa pizza och mumsades på en hel del godis.





Tjejsnack som vanligt och ett litet sentimentalt avsked då dessa plugghästar nu tagit sommarlov reser hem till respektive hemstad.



54118-130

Höjden av tortyr måste väl ändå vara att spendera en solig och varm helg i ett klassrum, bara tjejer, ingen ventilation och kroppsapparatur på schemat.
Så man tar ju varje chans man kan att komma ut och smaka på sommaren.
Lämpligt nog ligger skolan nära vatten och vad är mer sommar än jordgubbar??!




Men jag ska inte klaga, på Tisdag börjar min minisemester och jag kan nog inte längta mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback