Lyckliga Måndag.


Gårdagen var allmänt kass.
En personlig katastrof för att få överdriva lite.

Trött som man är efter förra veckans påfrestningarkröpman ur sängen alldeles för sent, vilket betydde en timmes försening till jobbet, vilket i sig itne var någon större fara, det hinner jag ta igen till veckan.
Men när man kommer fram till tågstationen så är min älskade cykel borta.
Puts Väck.

Fan.

Den kan ha blivit stulen, den kan även ha blivit flyttad.
Men hur i helsikke har dom tänkt att jag ska kunna hitta igen min cykel bland Uppsalas tuuuuusentals cyklar som är parkerade runt om tågstationen, dom finns ju överallt, jag vet inte ens vart jag ska börja leta.
För det finns ju en chans att den inte är snodd.
Jag menar, vem vill sno en röd tantcykel med en massa klistermärken av fjärilar och rosor?
Den är ju ganska lättigenkänd...

Så det var bara att börja promenera. Försenad som man redan är.
Första dagen på evigheter jag använder ett par skor med klack.
Jackpot.

Så för att lägga till listan av katastrofer (av mindre sort) :

* Mitt passerkort hade gått ut, vilket betyder en omväg genom vakten för att ens kunna ta mig in till kontoret.

* Arbetsuppgifter som en viss kollega tagit sig är fortfarande orörda när man återkommer till jobbet, tack för den stresspucken!

* Jag kommer måsta göra om teorin pga av att vägverket vägrar ge uppskov, trots att det förekommer speciella    orsaker. Fanfanfan, kanske ev halken också, beroende på hur länge observationstiden är.
Och beroende på resultatet av alla dessa tester så kan jag ev inte ens få  ta mitt jävla körkort på upp till 2år, eller mer. Till viss del få¨r jag väl skylla mig själv över att jag varit så seg. Till viss del alltså...

*  Ännu en gång lyckades jag välta ur alla skruvar, spikar m.m. ur verktygslådan. 
   Som om det inte var nog rörigt under sängen.

Som tur är har jag hösten/vintern att se fram emot och allt vad den har att erbjuda.
Jag får leva på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback