Regn och elände


Istället för att sitta på en trevlig liten restaurang i Rom med ett glas rött i handen valde jag att stanna kvar i Sverige, som nu dramatiskt slagit om till höst.
Och inte den vackra, röd, orange, gula hösten med lätt varma dagar och en svag doft av blött gräs.
Nej.
Det är kallt, grått och deprimerande regnit heeeela tiden.
Blir så jäkla less.
En värdelös sommar, och en lika värdelös höst.
Kom igen nu!

Valde att ta ledigt på fredagen iaf, så man fick ha lite långledigt med tanke på allt som hänt.
Åkte till älsklingen och "vilade upp mig".

Eller raka motsatsen skulle man väl säga.
Nu när vi bor som vi gör går varje dag i hundranitti för att man ska ta vara på varje minut tillsammans, det blir ganska intensivt, och helgen som är till för återhämntning blir ett race mot tiden istället.

På fredagen jobbade Jonas, så jag drog på kupolen för en heldag i min egen ära.
Handlade lite höstsaker, bla en mössa, något jag inte haft på ett par år nu och jag kände att det var ett efterlängtat attribut.

På lördagen drog jonas med mig ut i spåret för att testa löparskorna.
Och genast kom jag på varför jag aldrig fortsatt med löpning tidigare.
Men fan den som ger sig.
Det är väl bara att bita i det sura äpplet nu när man har anmält sig, och jag ska göra det bra också!

Käkade grekiskt (värsta grekiska upplevelsen ever!) senare på kvällen och såg
"Ett öga rött" på bio.

Usch.
Känner mig helt sabbad i huvudet.
Ska nog lägga mig under skrivbordet och sova lite nu.

Jobba?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback