Tvättdrömmar.

image306

Ikväll är det tvättkväll.
Något jag gör varje vecka. Tvättar alltså.
Inte för att jag egentligen har så mkt tvätt, (det brukar inte bli det när man tvättar ofta) men jag tycker som om det.

Om förutsättningarna är rätt vill säga.

Tvätt stugan är superviktig.
Det finns många som föredrar att ha tvättmaskinen inne i lägenheten, och visst, jag ser fördelar med det också.
Slippa släpa tvätten fram och tillbaka, upp och ner för trappor, dela utrymmen, torktumlarludd och svära över grnnar som snor ens tvättider.
Men jag pallar inte med att ha tvätt hängande överallt i lägenheten hela tiden.

För det är ju så det blir.
Tvättar man sällan finns det knappt nån plats att hänga upp alla kläder på, för att inte tala om sängkläder och dyl.
All ledig yta går åt till att torka kläder, och det tar typ en vecka för det att bli torrt för det hänger praktiskt taget på varandra.
Alt 2 är ju att man tvättar ofta.
Men lik förbannat blir ju konsekvensen att kläder hänger överallt, hela tiden.

Väldigt NON Fegn Shui.

Jag har ett väldigt stort krav på när jag nån gång i framtiden kommer att skaffa hus.
Det ska finnas en separat tvättstuga med direktutgång (eller möjlighet att göra en utgång) till trädgården.
Där ska det finnas en klädställning där jag ska stå soliga dagar och hänga tvätt som i värsta såpareklamen.

Men än så länge får jag leva med det som ges.
Så so long.

Nu ska jag ner och sniffa sköljmedel.

image307

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback