Tid för eftertanke.

Vilket uppehåll det har varit.
Har inte ritkigt haft lust att uppdatera, då det inte har funnit spec roliga händelser att uppdatera om.

Har varit borta från jobbet i några dagar nu och istället varit hos släkten i värmland.
Morfar insjuknade hastigt i torsdags efter att vi för 3 vekor sen fick veta att han hade cancer i bukspottkörteln.
Och i Söndags somnade han in.

Riktigt tungt har det varit.
Man vill inte riktigt bli så vuxen att människori ens närhet börjar bli ännu äldre.
Det är så mycket tankar som börjar dyka upp, men det är väl på både gott och ont.

Man börjar tänka igenom sitt eget liv, vad det innehåller och vad man skulle vilja att det innehöll mer av.
Och jag har städat. Rensat ut spöken från balkongen och garderoberna, rensat i pappershögarna och tagit itu med sånt som legat.
Jag vill inte ha något som tynger mig, det känns så onödigt!
Jag har grinat. Blivit förbannad över saker som jag inte orkat bli förbannad på tidigare och varit allmänt instabil.
Lite kan jag nog skylla på hormonerna, men det känns som att jag har ett behov att städa upp i mitt liv.
Rensa i allt.

Har ströläst en bok sen ett tag tillbaka, "konsten att leda dig själv", men har väl inte riktigt varit mottaglig för det tidigare, men känner väl nu att jag inte kan sitta och tycka en massa saker utan att göra något åt det.

Nästa sak på min lista: Jobbet.
Det kan aldrig bli en ändring om man inte gör något åt det själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback